Vehmaksen suku keskittää omistustaan Aspossa

Julkaistu 02.12.2020

2.12.2020

Vehmaksen suku keskittää omistustaan Aspossa

Aspo Oyj:n saaman tiedon mukaan yhtiön suurimpiin omistajiin kuuluva Vehmaksen suku on keskittänyt omistustaan henkilöomistajilta suvun omistamaan yhtiöön. AEV Capital Holding Oy:n haltuun on siirtynyt yhteensä yli kymmenen prosenttia Aspon osakkeista. Siirron ohella suvun henkilöomistajille jää omistusosuuksia Aspon osakekannasta.

Aspon hallituksen jäsen ja Aspon suurin henkilöomistaja Tatu Vehmas: ”Aspon pitkäjänteinen ja kasvollinen omistajuus saa jatkoa uudessa muodossa. Siirto lujittaa ja yhtenäistää päätöksentekoa sekä viestii sukumme pitkäjänteisestä sitoutumisesta Aspoon.”

Arto Meitsalo, Aspo Oyj:n talousjohtaja, puh. +358 40 551 1422, arto.meitsalo@aspo.com

Aspo on monialayhtiö, joka omistaa ja kehittää liiketoimintoja Pohjois-Euroopan lisäksi kasvumarkkinoilla keskittyen vaativiin B-to-B-asiakkaisiin. Vahvojen yritysbrändiemme, ESL Shipping, Leipurin, Telko ja Kauko, tavoitteena on olla toimialojensa markkinajohtajia. Ne vastaavat omasta toiminnastaan, asiakassuhteistaan ja niiden kehittämisestä. Kokonaisuutena ne tuottavat Aspon liikearvon. Aspon konsernirakennetta ja liiketoimintoja kehitetään pitkäjänteisesti ilman ennalta määriteltyä aikataulua.