Tilaa päivityksiä

Viimeisimmät julkaisut

Lehdistötiedotteet

Aspon tytäryhtiö Leipurin on sopinut Tyresönkiinteistönsä myynnistä ja takaisinvuokrauksesta

Julkaistu 12.06.2023

Aspo Oyj
      12.6.2023 klo 22.15

Aspon tytäryhtiö Leipurin on sopinut Tyresönkiinteistönsä myynnistä ja takaisinvuokrauksesta

Aspon tytäryhtiö Leipurin on sopinut Tyresössä Ruotsissa sijaitsevan kiinteistönsä myynnistä ja takaisinvuokrauksesta. Kiinteistö tuli Leipurin omistukseen Kobia-yritysoston yhteydessä 1.9.2022. Ostaja on ruotsalainen kiinteistösijoitusyhtiö Revelop.

Tämän transaktion myötä Leipurin saattaa loppuun myynti- ja takaisinvuokrausohjelman Kobia-yritysoston yhteydessä hankkimistaan kolmesta kiinteistöstä. Göteborgin, Hässleholmian ja Tyresön kiinteistöjen myyntihinta on yhteensä noin 13,6 miljoonaa euroa. Näistä myynti- ja takaisinvuokraustransaktioista Aspo kirjaa yhteensä noin 0,4 miljoonan euron myyntivoiton.

Järjestelyt ovat kokonaisuudessaan lähes kustannusneutraaleja, sillä omistettujen kiinteistöjen poistot korvautuvat vastaavansuuruisilla vuokratun omaisuuden poistoilla. Sovittu vuokra-aika kaikille kiinteistöille on viisi vuotta ja EBIT-vaikutus vuositasolla yhteensä noin -0,15 miljoonaa euroa.

“Tyresö-transaktio merkitsee Kobian kiinteistöjen myynti- ja takaisinvuokrausohjelman päätökseen saattamista, ja olen erittäin iloinen prosessin ripeästä toteutuksesta sekä sen suotuisista tuloksista. Kaiken kaikkiaan Leipurin Kobia-yritysosto on jo osoittautunut menestykseksi – sekä strategisesti, taloudellisesti että operatiivisesti”, sanoi Rolf Jansson, Aspo-konsernin toimitusjohtaja.

Aspo Oyj

Lisätietoja:
      Rolf Jansson, Aspo Oyj:n toimitusjohtaja, puh +358 400 600 264

JAKELU:
      www.aspo.fi

Aspo luo arvoa omistamalla ja kehittämällä liiketoimintoja pitkäjänteisesti ja vastuullisesti. Omistettujen yritysten tavoitteena on olla toimialojensa markkinajohtajia. Ne vastaavat omasta toiminnastaan, asiakassuhteistaan ja niiden kehittämisestä pyrkien edelläkävijyyteen vastuullisuudessa omilla toimialoillaan. Aspo tukee liiketoimintojen menestystä ja kasvua oikeilla kyvykkyyksillä. Aspo-konsernilla on liiketoimintoja 18 eri maassa ja sen palveluksessa on yhteensä noin 900 ammattilaista.