Aspon tytäryhtiö Leipurin myy leipomolaitteiden maahantuonti -liiketoimintansa

Julkaistu 23.10.2023

23.10.2023 klo 9.30

Aspon tytäryhtiö Leipurin myy leipomolaitteiden maahantuonti -liiketoimintansa

Aspon tytäryhtiö Leipurin on allekirjoittanut sopimuksen leipomolaitteiden maahantuonti -liiketoimintansa myynnistä Orat Oy:lle, joka on suomalainen perheyritys erityisosaamisenaan elintarviketollisuuden koneiden, tarvikkeiden ja raaka-aineiden maahantuonti ja kuulu Oy Transmeri Group Ab konserniin. Leipurin leipomolaitteiden maahantuonti -liiketoiminta palvelee suomalaisia leipomo- ja muita elintarviketeollisuuden yrityksiä tuotantolaitteilla sekä niihin liittyvillä varaosilla ja palveluilla. Kauppahinta on noin 500 tuhatta euroa pitäen sisällään sekä liiketoiminnan että siihen liittyvän varaston. Kaupan täytäntöönpano vaatii tiettyjen liiketoimintakumppaneiden hyväksynnän ja sen oletetaan tapahtuvan vuoden loppuun mennessä.

“Olemme erittäin iloisia, että Leipurin leipomolaitteiden maahantonti -liiketoiminta löysi uuden kodin juuri Oratista, jolla on pitkä historia laitteden maahantuonnissa ruokatoimialalle. Tämä yrityskauppa tukee Leipurin strategiaa olla fokusoitunut pohjoismainen raaka-aine- ja palveluyritys”, sanoo Aspo-konsernin toimitusjohtaja Rolf Jansson.

Leipomolaitteiden maahantuonti -liiketoiminnan vuoden 2022 liikevaihto oli 2 miljoonaa euroa. Yritysjärjestelyllä ei ole merkittävää tulosvaikutusta Aspolle.

ASPO Oyj

Rolf Jansson, Aspo Oyj:n toimitusjohtaja, puh +358 400 600 264

Aspo luo arvoa omistamalla ja kehittämällä liiketoimintoja pitkäjänteisesti ja vastuullisesti. Omistettujen yritysten tavoitteena on olla toimialojensa markkinajohtajia. Ne vastaavat omasta toiminnastaan, asiakassuhteistaan ja niiden kehittämisestä pyrkien edelläkävijyyteen vastuullisuudessa omilla toimialoillaan. Aspo tukee liiketoimintojen menestystä ja kasvua oikeilla kyvykkyyksillä. Aspo-konsernilla on liiketoimintoja 18 eri maassa ja sen palveluksessa on yhteensä noin 800 ammattilaista.

Liite