Telko Oy on ostanut tanskalaisen Square Oil A/S:n liiketoiminnan

Julkaistu 16.08.2018

Telko Oy on ostanut tanskalaisen Square Oil A/S:n liiketoiminnan. Square Oil on voiteluaineiden palvelu- ja jakeluyritys, jonka suurin päämies on BP Castrol. Square Oil on keskittynyt vaativiin teollisuusvoiteluasiakkuuksiin. Liiketoiminnan liikevaihto on noin 3 miljoonaa euroa, josta puolet tulee Norjan ja puolet Tanskan markkinoilta. Telkolla on vastaavaa merkittävää pitkäaikaista teollisuusvoiteluaineyhteistyötä BP Castrolin kanssa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kaupalla ei ole merkittävää vaikutusta Telkon tulokseen vuonna 2018.

"Square Oilin liiketoiminta sopii Telkoon erinomaisesti. Square Oilin päämies, BP Castrol, on Telkolle jo ennestään merkittävä yhteistyökumppani. Kaupan myötä saamme hyvän asiakaskunnan Tanskassa ja Norjassa sekä myös erinomaisen osaavan organisaation", sanoo Telkon toimitusjohtaja Kalle Kettunen.

Telko Oy:n omistaa vuonna 1929 perustettu pörssiyhtiö Aspo Oyj.

Kalle Kettunen, toimitusjohtaja, Telko Oy, puh. 040-5585478, kalle.kettunen@telko.com

Telko Oy on suomalainen johtava teollisuuden raaka-aineiden (muovit, kemikaalit, voiteluaineet) asiantuntija ja toimittaja, jolla on tytäryritys 16 eri maassa ja se edustaa alan johtavia kansainvälisiä päämiehiä. Yritys toimii Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä, Ukrainassa, Puolassa ja lukuisissa muissa idän kasvutalouksissa ja yritys on vahvasti läsnä paikallisesti kaikilla markkina-alueillaan. Yrityksen laaja asiakaspalvelu kattaa myös teknisen tuen ja tuotantoprosessien kehittämisen yhdessä asiakkaan kanssa kunkin asiakkaan tarpeiden mukaan. Yrityksen vahvuus onkin kattava raaka-aineosaaminen, jota Telkon asiantuntijat ovat kerryttäneet vuosien aikana työskennellessään erilaisissa kokonaisvaltaisissa asiakasprojekteissa. Telkolla on myös terminaali Raumalla sekä lukuisia paikallisvarastoja eri toimintamaissa. www.telko.com

Aspo on monialayhtiö, joka omistaa ja kehittää liiketoimintoja Pohjois-Euroopan lisäksi kasvumarkkinoilla keskittyen vaativiin B-to-B -asiakkaisiin. Vahvojen yritysbrändien, ESL Shipping, Leipurin, Telko ja Kauko, tavoitteena on olla toimialojensa markkinajohtajia. Ne vastaavat omasta toiminnastaan, asiakassuhteistaan ja niiden kehittämisestä. Kokonaisuutena ne tuottavat Aspon liikearvon. Aspon konsernirakennetta ja liiketoimintoja kehitetään pitkäjänteisesti ilman ennalta määriteltyä aikataulua. www.aspo.fi